Chrome blokuos netinkamus banerių formatus

Google, kurios naršyklę Chrome naudoja apie 60% desktop ir mobiliųjų telefonų vartotojų, žengia rimtą žingsnį link švaresnio ir kokybiškesnio naršymo internete.

 

Nuo šių metų vasario 15 dienos Google Chrome naršyklė pradės automatiškai blokuoti erzinančius, pernelyg dėmesį atkreipiančius ir per daug tinklapio turinį uždengiančius banerių formatus, apie blokavimą informuos tinklapių savininkus, o šiems nesiėmus priemonių sutvarkyti pažeidimus – blokuos visus reklamos banerius tinklapyje.

Reikalavimų neatitinkantys formatai buvo atrinkti remiantis vartotojų patirties apklausomis, kurias atliko Coalition for Better Ads. Daugiau apie tyrimą: https://www.betterads.org/research/

 

Koalicija atrinko 4 desktop ir 8 mobile banerių formatus, kurie gavo žemiausius user experience įvertinimus:

Desktop Web Experiences

Mobile Web Experiences

Iliustracijų šaltinis: https://www.betterads.org/standards/

 

Daugiau apie netinkamus formatus: https://www.betterads.org/standards/

 

Prie šių 12 formatų Google Chrome taip pat blokuos kelis papildomus piktnaudžiaujančius (abusive experience) formatus: Pop-under, apgaulingi tinklapio turinio kontrolės mygtukai (pvz.: išjungimo mygtukas, nuvedantis į nuorodą arba video play mygtukas inicijuojantis failo atsisiuntimą). Daugiau apie šiuos formatus ir apie abusive experience: https://blog.chromium.org/2017/11/expanding-user-protections-on-web.html ir https://support.google.com/webtools/answer/7347327

 

Kur galiu sužinoti savo tinklapio statusą?

Patikrinęs dalį tinklapio puslapių (Google netikrins kiekvieno puslapio, o atrinks dalį puslapių ir pagal juos spręs apie visa tinklapio turinį), apie jo statusą praneš Ad Experience Report skiltyje Webmaster Tools paskyroje – https://www.google.com/webmasters/tools/ad-experience-unverified?hl=en&pli=1

Apie piktnaudžiaujančius formatus Google praneš Abusive Experiences skiltyje Webmaster Tools paskyroje – https://www.google.com/webmasters/tools/abusive-experience-unverified?hl=en

 

 

Koks gali būti tinklapio statusas?

Not reviewed: tinklapis dar nebuvo patikrintas.

Passing: tinklapis buvo patikrintas ir nebuvo rasta reikšmingų Better Ads Standards pažeidimų.

Warning: tinklapis buvo patikrintas ir buvo rasta nedaug Better Ads Standards pažeidimų. Reikėtų juos nedelsiant pašalinti ir užsakyti pakartotinį tinklapio patikrinimą.

Failing: tinklapis buvo patikrintas ir buvo rasta daug Better Ads Standards pažeidimų. Reikėtų juos nedelsiant pašalinti ir užsakyti pakartotinį tinklapio patikrinimą. Jeigu jie nebus pašalinti per 30 dienų nuo pirmojo pranešimo – Chrome pradės automatiškai blokuoti visus banerius tinklapyje.

Review pending: tinklapis buvo nusiųstas pakartotiniam patikrinimui. Kol tinklapis turi šį statusą – Chrome neblokuos reklamų jame.

 

Tinklapio Desktop ir Mobile versijos tikrinamos atskirai ir joms gali būti suteikti skirtingi statusai.

 

Tinklapio patikrinimą be laukimo galima užsakyti 2 kartus iš eilės – jeigu po antrojo karto tinklapio statusas liks failing – trečiojo patikrinimo užsakymo teks laukti 30 dienų nuo paskutiniojo užsakymo, o blokavimas prasidės po 30 dienų nuo pirmojo pranešimo gavimo.

 

Daugiau apie patikrinimo ciklą: https://support.google.com/webtools/answer/7072706?hl=en&ref_topic=7073503

 

Ar mano tinklapyje esantys banerių formatai atitinka Better Ads Standards?

Jeigu jums kyla šis klausimas ir nenorite laukti kol gausite pastabų savo Ad Experience Report – atsiųskite banerio veikimo aprašymą ar ekrano nuotrauką (screenshot) el. paštu support@adnetmedia.lt ir mes mielai jus pakonsultuosime.