Slapukai, vartotojai ir sutikimai arba Kodėl man reikia CMP?

Kviečiame susipažinti su visa žemiau esančia informacija, kad geriau suprastumėte šiuo metu vykstančius pasikeitimus dėl vartotojų informavimo apie jų duomenis, tai reglamentuojančius teisės aktus bei gaires ir įrankius, padėsiančius užtikrinti jog jūs neprarastumėte savo reklamos pajamų.

Taip pat galite pasinaudoti temų rodykle jeigu norite peršokti į jus dominantį klausimą:

  1. Kas yra BDAR (GDPR) ir kaip tai susiję su interneto slapukais (cookies)?
  2. Kas yra TCF?
  3. Kodėl TCF ir CMP yra svarbu?
  4. Ar mano turimas CMP atitinka TCF v2.0 reikalavimus?
  5. Ką turėčiau daryti, kad neprarasčiau pinigų?
  6. Ar kiti tinklapiai jau turi įsidiegę CMP?
  7. Ar CMP reikalingas tik Adnet media?
  8. Ar Adnet media siūlomas CMP veiks tik Adnet media reklamai, o kitiems mano partneriams – ne?
  9. Ar Adnet media rinks ir kaups mano lankytojų asmeninius duomenis?
  10. Kodėl TCF yra naudinga interneto rinkai?

Susisiekite su mumis jeigu reikia patarimo ar norite daugiau sužinoti šiomis temomis – sarunas@adnetmedia.lt, domantas@adnetmedia.lt arba support@adnetmedia.lt

Kas yra BDAR (GDPR) ir kaip tai susiję su interneto slapukais (cookies)?

 

2018 metais gegužės 25 dieną Europos Sąjungoje įsigaliojo Bendrasis Duomenų Apsaugos Reglamentas (trump. – BDAR, angl. – GDPR) – plačiausias ir išsamiausias taisyklių rinkinys, siekiant užtikrinti maksimalią ES gyventojų asmens duomenų apsaugą. BDAR pakeitė iki tol nuo 1995 metų galiojusią Duomenų Apsaugos Direktyvą ir revoliucionavo duomenų privatumo sritį Europoje.

BDAR buvo sukurtas siekiant harmonizuoti duomenų privatumo įstatymus Europoje, suteikti vartotojams daugiau kontrolės ir skaidrumo apie jų duomenis ir pakelti kartelę verslams jog šie teisingai ir tvarkingai naudotų asmenius lankytojų duomenis.

Reglamentas, be kitą ko, konstatuoja jog vartotojo naršyklėje draudžiama diegti slapukus, kurie nėra būtini tinklapio tvarkingam veikimui, jeigu vartotojas nesuteikė vienareikšmiško ir sąmoningo sutikimo. Trečiųjų šalių slapukai, skirti žymėti vartotojo lankymosi ypatumus internete ir naudotis jais teikiant tikslinę reklamą papuola į nebūtinųjų slapukų sąrašą. Tai reiškia jog vartotojui nesutikus diegti jo naršyklėje reklaminių slapukų, reklamos užsakovai ir didžiosios platformos, tokios kaip Google, Amazon ar Facebook, turės mažiau galimybių vartotojui rodyti jam aktualią reklamą. Tinklapių savininkams tai gali reikšti sumažėjusias pajamas, nes mažesnis reklamos tikslumas reiškia mažesnę reklamos kainą.

 

Remiantis BDAR nuostatomis vartotojas, apsilankęs tinklapyje, turi būti nedelsiant informuojamas apie tinklapyje naudojamus slapukus, jų funkcijas, galiojimo laiką, naudojimo priežastis ir slapukų savininkus. Vartotojas taip pat turi suteikti savo sutikimą tinklapiui diegti slapukus bei juos naudoti ar perduoti jų renkamą informaciją partneriams.

 

Atsirado būtinybė interneto tinklalapiuose turėti Sutikimo valdymo platformas (angl. – Consent Management Platform, arba CMP), kurios informuoja apie renkamus vartotojų slapukus ir leidžia vartotojui pasirinkti ar jis sutinka šiuos duomenis suteikti. Pirmąja CMP versija galima laikyti plačiai paplitusią Slapukų juostelę (angl. – Cookie bar) – dažniausiai joje pateikiama bazinė informacija jog tinklapyje naudojami slapukai ir vartotojui paliktas pasirinkimas su šia informacija sutikti. Tačiau daugelyje tokių Slapukų juostelių esanti informacija neatitinka BDAR vartotojų informavimo reikalavimų ir pačios Slapukų juostelės neteisingai perduodavo arba iš viso neperduodavo vartotojo sutikimo su slapukais signalo tinklapio reklamos partneriams.

BDAR reikalavimų neatitinkančios Slapukų juostelės pavyzdys:

cookiebar

Kas yra TCF?

 

Siekiant tinklapiams padėti lengviau atitikti BDAR reikalavimus ir toliau rodyti tikslinę reklamą tarptautinė interneto reklamos įmonių asociacija, vienijanti daugiau nei 600 narių, IAB pristatė vieningą Skaidrumo ir Sutikimo Sistemą (angl. – Transparency and Consent Framework, arba TCF), o nuo 2020 rugpjūčio 15d. – antrą jos versiją (TCF v2.0).

TCF yra vienintelė BDAR reikalavimus atitinkanti sistema, kurią sukurė rinkos dalyviai kitiems rinkos dalyviams.

Prie šios iniciatyvos prisijungė didžioji dauguma reklamos tinklų ir reklamos technologijų tiekėjų. Prie antrosios TCF versijos prisijungė ir Google.

Pagrindinis TCF iniciatyvos tikslas:
– standartizuoti vartotojo sutikimo pranešimo, atvaizdavimo, gavimo ir perdavimo taisykles visoms reklamą internete perkančioms kompanijoms, reklamdaviams ir tinklalapių savininkams;
– padėti tinklalapių savininkams lengviau atitikti BDAR reikalavimus, norint teisingu būdu gauti interneto vartotojų sutikimą rinkti jų duomenis ir juos naudoti;

Tai atliekama turint teisingai veikiančias ir IAB sertifikuotas Sutikimo valdymo platformas (CMP), kurios perduoda veikiantį sutikimo signalą interneto reklamos pirkėjams;

Visos Sutikimo valdymo platformos (CMP) ar Slapukų lentelės, kurios nepalaiko TCF v2.0 standartų, nebeteko galios nuo 2020 rugsėjo 15 dienos.

 

Kodėl TCF ir CMP yra svarbu?

 

Po antrosios Skaidrumo ir Sutikimo Sistemos versijos (TCF v2.0) sukūrimo tvarkingai veikianti Sutikimo valdymo platforma (CMP) tapo būtinu reikalavimu visiems interneto tinklalapiams, norintiems toliau gauti pajamas iš tikslinės reklamos rodymo savo vartotojams.

Jei tinklalapyje įdiegtos Sutikimo valdymo platformos (CMP), kuri teisingai atvaizduoja galimus vartotojo pasirinkimus ir informaciją apie renkamus slapukus bei teisingai perduoda sutikimo signalą reklamos partneriams, nuo rugsėjo 15 dienos šiuose tinklapiuose bus rodoma tik bendrinė reklama, nešanti ženkliai (rinkos dalyvių skaičiavimais, apie 50%) mažesnes pajamas.

 

Nuo lapkričio 15 dienos Google iš viso neberodys reklamų šiuose tinklapiuose. Daugiau informacijos apie Google planus dėl CMP ir reklamų rodymo galite rasti čia.

 

TCF v2.0 atitikti galima tik naudojant IAB sertifikuotas Sutikimo valdymo platformas (CMP). Visą sąrašą galite rasti čia.

 

Ar mano turimas CMP atitinka TCF v2.0 reikalavimus?

 

Jeigu šiame straipsnyje esanti informacija jums yra nauja – turbūt jūsų CMP ar Slapukų juostelė neatitinka TCF v2.0 reikalavimų. Susisiekite su mumis ir tiksliai jums atsakysime.

 

Ką turėčiau daryti, kad neprarasčiau pinigų?

 

  • Galite patys įsidiegti nemokamą arba mokamą sertifikuotą CMP (sąrašą rasite čia);
  • Adnet media savo partneriams siūlo nemokamą Google Funding Choices CMP, kuris atitinka visus TCF v2.0 reikalavimus ir gali užtikrinti jog neprarasite savo reklamos pajamų.
    • Suteiksime jums unikalų Google Funding Choices CMP kodą ir talpinimo instrukciją.
      Šis CMP atvaizduojamas tokiu būdu visiems vartotojams po įdiegimo:

 

Šiame CMP galite įdėti savo logotipą, keisti antraštės tekstą, pritaikyti spalvas pagal savo tinklalapio stilių. Lentelės dydžio, pločio ar vietos ekrane Google keisti neleidžia.

  • Galite susikurti ir savo individualią Google Funding Choices CMP paskyrą (čia), kurioje galėsite susikonfiguruoti visus nustatymus pagal savo pageidavimus ir susigeruoti kodą. Jeigu kils klausimų, nesklandumų ar norėsite pasikonsultuoti –kreipkitės el. paštais support@adnetmedia.lt, sarunas@adnetmedia.lt arba domantas@adnetmedia.lt.
  • Galime nuotoliniu būdu CMP įdiegti už jus jeigu neturite galimybių ar laiko CMP įsidiegti patys. Tai yra laikinas sprendimas, kad neprarastumėte reklamos pajamų.
  • Jeigu nei vienas iš šių variantų jums netinka – susisiekite su mumis ir rasime jums tinkamiausią sprendimą!

 

Suprantame, jog tai kels daug klausimų vartotojams, kurie domėsis, kodėl renkate jų duomenis. Tačiau duomenų, t.y. slapukų rinkimas ir naudojimas internete buvo vykdomas pastaruosius 10 metų. Svarbu paminėti jog naudojantis šiais duomenimis nėra galimybių atpažinti vartotojo tapatybės. Remiantis naujais reikalavimais informacija apie renkamus duomenis vartotojams tapo prieinamesnė ir akivaizdesnė. Visi tinklapiai Europos Sąjungoje, kurie norės neprarasti reklamos pajamų turės įsidiegti CMP.

Ši CMP lentelė bus rodoma visiems vartotojams po CMP įdiegimo. Kai vartotojas atliks savo pasirinkimą, ši lentelė nebebus rodoma iki kol vartotojas neišsitrins slapukų savo naršyklėje arba iki kol prisijungs su kitu įrenginiu ar naršykle.

 

Ar kiti tinklapiai jau turi įsidiegę CMP?

 

Taip, tinklapiai Lietuvoje (www.delfi.lt, www.vinted.lt, www.senukai.lt), ir užsienyje (www.nytimes.com, www.mirror.co.uk, www.mobile.de) yra susidiegę jiems tikusį CMP sprendimą.

 

Ar CMP reikalingas tik Adnet media?

 

Ne, CMP reikalingas kiekvienam tinklapiui, kurio lankytojai yra iš Europos Sąjungos šalių, nepriklausomai ar jis bendradarbiauja su Adnet media, ar ne.

 

Ar Adnet media siūlomas CMP veiks tik Adnet media reklamai, o kitiems mano partneriams – ne?

 

Teisingai įdiegtas CMP veiks visiems tinklapio reklamos partneriams, nepriklausomai ar tinklapis bendradarbiauja su Adnet media, ar ne.

 

Ar Adnet media rinks ir kaups mano lankytojų asmeninius duomenis?

 

Ne, Adnet media nerinks ir nekaups duomenų apie tinklapių lankytojus. Duomenis apie lankytojus, šiems davus sutikimą, galės rinkti įmonės, su kuriomis Adnet media bendradarbiauja, pavyzdžiui Google.

 

Kodėl TCF yra naudinga interneto rinkai?

  • Pagerintas skaidrumas
    TCF v2.0 atitinkančios Sutikimo valdymo platformos (CMP) padidina informacijos skaidrumą vartotojams, pateikiant daugiau informacijos apie duomenis, kurie apie vartotojus renkami ir kaip jie yra naudojami.
  • Nauda tinklapiui
    Tinklapiai turi daugiau galimybių kontroliuoti kokią asmeninę informaciją jų monetizavimo partneriai renka apie vartotojus. Tinklapiai gali nesudėtingai apriboti renkamos informacijos pobūdį.
  • Nauda vartotojui
    Vartotojai turi aiškesnę galimybę matyti, kokia informacija apie juos yra renkama bei lengvesnę galimybę sutikti arba nesutikti dėl apie juos renkamos informacijos.

 

Daugiau informacijos galite rasti čia:

https://europa.eu/youreurope/business/dealing-with-customers/data-protection/data-protection-gdpr/index_lt.htm

https://gdpr.lt/

https://triniti.lt/2018/09/13/privatumo-politika-ar-ji-man-reikalinga-greiciausiai-taip/

https://iabeurope.eu/transparency-consent-framework/

https://iabeurope.eu/uncategorized/tcf-v2-0-switchover-qa/

 

Arba susisiekite su mumis el. paštais support@adnetmedia.lt, sarunas@adnetmedia.lt ar domantas@adnetmedia.lt ir atsakysime į visus jums kylančius klausimas!

 

Adnet media komanda

adnetmedia